Virtuaalne telefonikeskjaam

2017-08-29
cloud pbx telefoni keskjaam top connect

Tehnoloogiate arenguga ilmuvad aina uued kommunikatsioonivahendid. Kuigi enamik meist eelistab endiselt lahendada küsimusi telefoni teel. Klassikaline telefonikeskjaam ei rahulda enam tänapäeva äri vajadusi: funktsionaalsus on piiratud, haldamiskulud on ülikõrged. Õnneks on olemas paindlikum ja universaalsem lahendus – virtuaalne telefonikeskjaam.

Virtuaalne telefonikeskjaam (cloud pbx) asendab füüsilist telefonikeskjaama. Klassikalise telefonikeskjaama kasutamisel asub «raud» kliendi poole peal, samas virtuaalse telefonikeskjaama puhul asub kogu riistvara teenuse pakkuva sideoperaatori juures. Klientide ühendamiseks virtuaalse telefonikeskjaamaga on vaja vaid interneti.

Klassikaline telefonikeskjaam on seotud kindla asukohaga. Lisaks sellele on tal palju füüsilisi piiranguid. Oletame, et te asutate uue firma ning alguses teile piisab viiest telefoninumbrist. Nüüd mõelge selle peale, et kui palju numbreid läheb teil vaja poole aasta või aasta pärast? Seda on ju raske varakult ennustada. Kui lisanumbrite arv on suur, siis tõenäoliselt tuleb teil vahetada oma telefonikeskjaama suurema vastu. Kui te otsustate kolida oma kontoriga teisesse kohta, siis tuleb teil transportida ka telefonikeskjaama ning seadistada seda ümber uues kohas. Kui te otsustate avada tütarettevõte – siis selle jaoks peate ostma veel ühe telefonikeskjaama. Rääkimata sellest, et tuleb kulutada palju raha, et realiseerida klassikalise telefonikeskjaama baasil funktsionaal, mis oleks võrreldav virtuaalse telefonikeskjaama võimalustega.

Virtuaalsete teenuste reaalsed eelised

Virtuaalsel telefonikeskjaamal on palju vaieldamatu eeliseid võrreldes klassikalise telefonikeskjaamaga.

Kasumlikkus

Virtuaalse telefonikeskjaama kasutamisel teenuste ja kõnede hinnad on madalamad võrreldes klassikalise telefonikeskjaamaga. Telefonikeskjaama haldamiskulusid kannab sideoperaator, kliendile jääb vaid nautida tulemusi. Samuti saab virtuaalse telefonikeskjaama kasutamisel lisada mistahes abonentidearvu ilma märkimisväärse teenuse hinna tõusu.

Abi klienditeenindamisel

Oletame, et teile helistab suur klient, kuid sel ajal teid ei ole kohal, nii et te ei saa kõnele vastata. Seda enam, tavalise lauatelefoniga te isegi ei tea, kes ja millal teile halistas, nii et te kindlasti ei helista tagasi. Järelikult te kaotate kliente ja müük langeb. Virtuaalse telefonikeskjaama kasutamisel kõik kõned on fikseeritud: sissetulevad, väljuvad, vastuvõetud ja vastuvõtmata kõned. Nii et ükski klient ei jää kaduma.

Virtuaalse telefonikeskjaama abil te saate kasutada ka paralleelkõne teenust, mille puhul te saate võtta kõnesid vastu üheaegselt mitmel telefonil. Nii et kui üks töötajatest ei saa vastata – vastab keegi teine.

Seadistamise ja kasutamise lihtsus

Süsteemi seadistamise ja haldamisega seotud keerukad tööd teostavad kvalifitseeritud sideoperaatori spetsialistid. Kliendil ei ole vaja kontrollida süsteemi seisundi ning lahendada võimalikke probleeme.

Klassikalise telefonikeskjaama ostmine ja haldamine nõuab suurt ajalist ja rahalist investeeringut: alustades telefonikeskjaama valikust, ostmisest, installeerimisest ja seadistamisest ning lõpetades telefonikeskjaama igapäevase haldamisega. Virtuaalse telefonikeskjaamaga vastupidi – kõikide tehniliste probleemidega ja seadistustega tegeleb sideoperaator. Klient saab kätte juba lõppteenuse.

Funktsionaalsus

Kaasaegne virtuaalne telefonikeskjaam pakub äri jaoks kasulikke funktsioone, nagu näiteks:

  • konverentskõne
  • virtuaalne faks
  • paralleelne kõne
  • kõnekeeld
  • kõnepost
  • kõnede statistika
  • IVR
  • kõnede salvestus

Virtuaalse telefonikeskjaama kasutamisel saab helistada mitte ainult VoIP telefonilt, vaid ka spetsiaalselt rakenduselt, mida saab installeerida arvutisse, mobiiltelefoni või tahvelarvutisse. Selleks on vaja vaid internetiühendust.

Muuhulgas saab virtuaalse telefonikeskjaama integreerida CRM´iga. Selline integratsioon võimaldab tuvastada klienti sissetuleva kõne ajal ning suunata kõne automaatselt vastavale töötajale.

Ilmselge järeldus

Virtuaalne telefonikeskjaam ühendab endas klassikaliste sidevahendite tugevaid külgi ning samuti ka uusi tehnoloogiaid. Virtuaalse telefonikeskjaama on lihtne kasutada; see pakub rohkem lisavõimalusi ja funktsioone. Lisaks erinevatele kõneteenustele te saate ka detailset statistikat kõikidest oma kõnedest, mida ükski klassikaline telefonikeskjaam ei võimalda. Virtuaalse telefonikeskjaama kasutamisel te saate võtta kõnesid vastu mistahes kohas. Selle jaoks te ei pea olema kontoris või kasutama ühte konkreetset telefoni.

Klassikalise telefonikeskjaama ostmine on keskmise Eesti firma jaoks sisuliselt mõtetu investeering. Enamikule firmadest on kontori töö korraldamiseks vaja vaid stabiilne lisafunktsioonidega telefoniside, mitte telefonikeskjaam ise, mis toob kaasa palju kulusid ning kiiresti vananeb. Kui te sõidate komandeeringusse, te ju ei osta terve lennuk. Selline investeering oleks äärmiselt mõttetu ja ei tasuks ennast kunagi ära. Lennuki asemel te ostate lennupiletid ja saate sisuliselt sama tulemuse: lendate punktist A punkti B. Sama põhimõtte kehtib ka telefonikeskjaama puhul. Ei ole mõttet osta ja hallata klassikalist telefonikeskjaama selleks, et saada sideteenust, mida pakub ka Cloud PBX, ainult kiiremini ja odavamalt. Klassikalise telefonikeskjaama peaks juba ammu tõstma pilvesse ja keskenduda firma jaoks peamistele ärivaldkondadele.